Voorkom de meeste fouten bij een bedrijf
Hoe voorkom je de meeste fouten in je eigen bedrijf? In deze tekst vertel ik je wat tips waarbij je hopelijk iets aan hebt. We beginnen met klanten, klanten moet je natuurlijk gelukkig houden, maar in het heden heb ik gemerkt dat bedrijven klanten steeds minder belangrijk vinden. Dit komt omdat sommige bedrijven geloven dat ze klant vast staan, dat één klant ongelukkig maken wel kan. Dit is in de lange term een slecht idee, want je verliest klanten sneller dan je denkt. Hou je klant dus blij! Dit ook met werknemers, zorg dat ze genoeg te doen hebben maar ook niet te veel door bijvoorbeeld workforce management te gebruiken.
Roosters zijn belangrijk
Werknemers worden vaak ongelukkig als ze zien dat ze niet veel zijn ingeroosterd, maar ook als ze zien dat ze te veel ingeroosterd zijn. Hierdoor is rooster maken een hele expertise waarbij je niet geld moet besparen. Zoals bijvoorbeeld in de vorige alinea kan je systemen gebruiken die je helpen met een beter beeld te krijgen hoeveel werknemers je nodig hebt, maar niet alleen het aantal is belangrijk maar ook de ervaring! Hierdoor is het een slecht idee om alleen nieuwe werknemers in te plannen, plan ook de wat duurdere werknemers waardoor als er iets fout gaat, dat het niet een ramp is.
Motivatie en inzet van de werknemer
Een bedrijf kan nooit perfect zijn, omdat de mens imperfect is, dit geldt bij iedereen van bazen tot en met aan de nieuwe werknemers. Wat voor iedereen wel belangrijk is, is motivatie! Zonder motivatie heb je geen inzet, en zonder inzet doe je geen of weinig werk. Het is dus belangrijk voor een bedrijf om hun werknemers te motiveren, dit kan met simpelweg geld, maar het kan ook door werknemers persoonlijk individueel te bedanken en cadeautjes te geven. Het ligt totaal aan de bedrijfssfeer, misschien zijn wat vrije dagen ook wel een manier om motivatie op te bouwen.